HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Kókuszkrémes torta

2013.02.05. 22:24 Holdtündér16

Egy jó ideje igyekszem a családban mindenkit meglepni saját készítésű tortával. Már csak azért is, mert ebben elég gyenge vagyok, és gyakorlásnak nem utolsó. Ugyanis, ahogy az öcsém mondta egyszer, az én tortám az általában a "ronda és finom" kategória. Na jó, ezt már vagy két éve mondta és azóta túl vagyok egy kis gyakorláson.... :)
Van néhány hagyományos torta, amikre jól bevált receptem van, majd egyszer ezeket is megosztom, viszont szeretek kísérletezgetni. Elég egy jó tortaalap, meg néhány krém és millió féle variációt lehet készíteni. Most azon vagyok, hogy ezeket az alapokat összegyűjtsem, és így a jövőben én is egyszerűbben állok neki a dolgoknak. Utána lehet majd a díszítésre koncentrálni, amihez a Jézuska már hozott profi cukrász kellékeket :)

Ez is egy szülinapi torta, és az alap recept egy kókuszkocka volt, aminek a krémjét használtam fel, a mennyiséget a torta igényeihez igazítva. A tészta gyakorlatilag egy vizes piskóta. Igen, a piskótát már sokszor szóba hoztam korábban is. Most arra jutottam, hogy tortalapnak ez a verzió a legjobb.

Hozzávalók 26 cm-s tortaformához:

Tészta:
9 tojás
9 ek cukor
9 ek langyos víz
7 ek liszt
2 ek kakaópor

Először a tojássárgáját keverem habosra a cukorral, majd hozzáadom a lisztet, a kakaót és a vizet. Ezután a tojásfehérjét kemény habbá verem és óvatosan beleforgatom a masszába. Három lapot sütök belőle.

Krém:
8 dl tej
0,5 dl rum
9 ek liszt
20 dkg kókuszreszelék
35 dkg porcukor
4 tojás fehérje
25 dkg vaj
1 tk vanília aroma

A lisztet, a kókuszreszeléket és a cukrot csomómentesen elkeverem a tejjel és a rummal és sűrű krémet főzök belőle. Belekeverem a vanília aromát. A fehérjét habbá verem és óvatosan a még meleg krémbe forgatom. Amikor már csak langyos, belekeverem a felkockázott vajat is, majd hűtőben pihentetem kicsit.

A krémmel megtöltöm a tortát, nekem ebből a mennyiségből bőven maradt még díszíteni is. Persze, ezen még van mit javítanom, de azért így sem lett kimondottan ronda :) A krémben található rum szerintem nem vészes, mivel úgyis össze van még forralva, jó része elpárolog az alkoholnak, viszont a torta tetejére dobtam pár Rum-Kokos golyócskát. 

 kokuszkremes_torta_2.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr145064814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása