HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Meggyes krémes - Hófehérke kedvence

2014.06.01. 18:11 Holdtündér16

Ahogy ígértem, jön a meggy-szezon kezdetével egy új meggyes recept! Csütörtökön Anyukámék hoztak egy kis friss meggyet, így adott volt, hogy hétvégére már abból készítek valamit. Hoztak epret is, de abból lett pár kisüveg lekvár, így maradt a meggy :) .
Évekkel ezelőttről bevillant egy nagyon jól sikerült csokis-meggyes torta, és szerettem volna tepsis verzióban elkészíteni, de sehol nem találtam meg azt a receptet. Helyette gondoltam potyogtatós meggyesre, meg valami vaníliás krémre. Találtam egy receptet, ami a "Hófehérke kedvence" nevet viselte, és abból, meg az ötleteimből született ez a recept. Kislányos anyuka lévén, plusz kislány vendéggel a hétvégén, úgy gondoltam, jó kis név ez, maradhat :)

hófehérke_blog.jpg

Hozzávalók egy nagy tepsihez:

Tészta:
7 tojás
38 dkg vaj
38 dkg cukor
38 dkg finomliszt
1,5 ek kakaópor

Krém:
6 tojás
2 cs. vaníliás pudingpor
6 ek cukor
kb. 8 dl tej

1 kg magozott meggy

A mennyiséget úgy számoltam, hogy lemértem a 7 tojás súlyát és mindenből ugyanannyit tettem. 
A cukrot és a puha vajat habosra keverjük, majd egyenként beleadagoljuk a tojásokat is. 
Ha jó habos, mehet bele a liszt. A tészta felét magas falú, kivajazott, kilisztezett tepsibe öntjük, megszórjuk a meggy kb. egy harmadával. A tészta másik felébe belekeverjük a kakaót, majd mehet a tepsibe. Szépen elegyengetjük és megszórjuk a többi meggyel. Ha valaki édesebben szereti, a meggyet megszórhatja egy kis cukorral.
Mehet az egész a sütőbe, kb. 170 fokon 45-50 perc alatt megsül.

A krémhez a pudingport kevés tejben elkeverjük, hozzáadjuk a cukrot, a tojásokat, majd hozzáöntjük az összes tejet és folyamatos kevergetés mellett sűrű krémet főzünk belőle.
Amikor kihűlt a tészta és a krém is már csak langyos, ráöntjük a krémet, és megszórjuk reszelt étcsokival. 


6 komment

Címkék: meggyes

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr166249480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2014.06.03. 10:31:01

Hát ez egy NAAAGY adag süti :) Mutatós is, biztos finom is.
Csak az nem világos számomra, hogy a krémbe hogyan teszed a tojást. Mert csak úgy egyben elég furcsa lenne. Nekem.

Holdtündér16 2014.06.03. 10:33:53

@Andrass9:
Igen, valóban jó sok lett belőle, írtam is, hogy ez nagytepsis :)
És igen, a tojást egyben keverem bele. Igazából, vannak olyan jól bevált főzött krémjeim, ahol csak a sárgája kell, való igaz. De azoknál a fehérje kell csak a tésztába. Így meg, eszembe jutott, hogy a Somlói Galuskám sárga krémje ilyen egész tojásos, és bevált ez is, ide is.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2014.06.03. 13:42:52

@Eperke81: Továbbra sem tiszta az ügy :)
Akkor az egész tojást csak úgy belekevered, minden megtörés nélkül? (mármint a fehérje megtörésére gondolok). Nem csapódik ki a fehérje, mint a tojáslevesben?
Bocs az akadékoskodásért - én nem sokat készítek krémet, de ott felverem kicsit a fehérjét, hogy eloszoljon.

Holdtündér16 2014.06.03. 13:44:57

Nem, lehet, hogy én veszek valamit egyérelműnek és ezért nem részletezem :)
Szóval, kézi habverővel elkeverem a tojást, igen. És így bele a puding, cukor, először csak kevés tej, majd amikor szép sima, akkor bele a többi tej. És szépen lassan melegíted fel, forrásig, míg be nem sűrűsödik, így nem csapódik ki.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2014.06.15. 13:46:46

@Eperke81: Így már értem, köszönöm szépen a magyarázatot!
süti beállítások módosítása