HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Muffin alaprecept és a focivébés muffin története

2014.06.16. 22:52 Holdtündér16

És igen, mondhatják nekem, hogy "persze, neked minden egyszerű, meg pikk-pakk", de erre még ők is azt mondják, hogy "jé, ez tényleg csak ennyi?". Mert van ám nekem 1001 muffinos-cupcakes receptes könyvem, benne millió verzióval, különböző tésztákkal, mindenféle extra adalékokkal. De én az évek alatt ezekből leszűrtem magamnak egyetlen egy alapreceptet, amit aztán mindenki úgy alakít, ahogy akar. Tényleg csak a képzelet szab határt a lehetőségeknek és elrontani szinte lehetetlen.
Először le is írom akkor az alapot.

Muffin alaprecept:

28 dkg liszt
1 cs. sütőpor
12,5 dkg cukor
2 nagy tojás
2 dl tej
6 ek étolaj

Kézi habverővel kicsit felverjük a tojást, hozzáadjuk a cukrot, olajat és a tejet. Aztán belekeverjük a sütőporral elkevert lisztet, és kész. 
Ezt lehet bárhogy variálni. Ha valami szárazat szeretnénk hozzáadni, például dió, mák, kókusz, kakaópor, zabpehely, akkor az ezekből hozzáadott mennyiséget a liszt mennyiségéből vegyük le. Ha aszalt gyümölcsöt, csokidarabkákat, vagy más darabosat adnánk hozzá, azt csak simán, kiegészítésként szórjuk bele, ízlés szerint. És így tovább. A későbbiekben majd még megosztok néhány variációt, most egyelőre a múlt hétvégi verziót osztom meg veletek.

A képen látható muffinok az oviba készültek, családi napra. És bár én bevállaltam, hogy egész délután lángost sütök (5 kg lisztből dagasztottam, 2 részletben), és többen mondták, hogy emellett nehogy vigyek ám sütit, természetesen nem én lennék, ha kibírtam volna süti sütés nélkül :D Viszont, ez itt tényleg, a dupla adag kisütését nem, viszont adagolást, mosogatást számítva is kábé tíz perces meló. 
Többen kérdezték, hogy mi van benne, mert nagyon ízlik a gyerekeknek, kis túlzással mondtam, hogy "ami a kamrában éppen a kezembe került". Volt egy megbontott zacskó kókusz, meg mazsola, gondoltam a kettő együtt fincsi lesz.
Sok kevert tészta sokkal "szaftosabb" lesz, ha fele arányban réteslisztet keverünk bele. Na én ezt általában teljes őrlésű tönkölyliszttel oldom meg, így most is. 

Mazsolás-kókuszos muffin

10 dkg finomliszt
10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
8 dkg kókuszreszelék
1 cs sütőpor
12,5 dkg nádcukor
2 nagy tojás
2 dl tej
6 ek étolaj
pár csepp vanília aroma
6-7 dkg mazsola (ezt mindenki ízlés szerint adagolhatja)

Az elkészítési mód ugyanaz. Lévén gyerekeknek készül, én úgy döntöttem, valami cukisággal megszórom a tetejét. Volt itthon 4-5 fajta, ebből találomra kiválasztottam most egyet. Focit nem nagyon nézek, férjem sem, de az elmúlt hetek vébés agymosása mégiscsak utólérhetett valahogy, mert amikor toltam be a sütőbe az első adagot, akkor esett le, hogy a cukorkákból sikerült éppen pont brazil vébés színeket kiválasztanom :) Hát így sikerült... Nem csak pikk-pakk elkészült, de pikk-pakk el is fogyott :)

IMG_8274.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr866307606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása