HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Túrós pogácsa

2014.06.03. 15:17 Holdtündér16

Van 3-4 igazán jól bevált pogácsa receptem ezen kívül is, de ennek különösen sok előnye van: pikk-pakk össze lehet állítani, akár este be lehet gyúrni és éjszaka hűtőben pihentetni, vagy éppen reggel begyúrni és este kisütni. Másnaposan is finom puha - persze, ha marad belőle addig :) Jaj persze, és ami még nagyon fontos: kezdőknek is biztos sikerélmény, nyugodtan lásson hozzá bátran mindenki! 
A múlt héten én kétszer is sütöttem ilyet - vagyis, ez így nem teljesen igaz, mert csak a hétvégit sütöttem én, a nálunk tartott bográcspartira ezt rendelték tőlem :) Viszont, a heti első sütésnél csak asszisztáltam. Egy kedves ismerősöm, barátnőm kért tőlem tippeket, olyan kedvességekhez, amiket ő, mint nem gyakorló sütő is el tud készíteni. A vége az lett, hogy átjött és kis segítséggel, de ő készítette el. Elmondom mi az egésznek a titka - egy kis önbizalom, és megy mindenkinek! Az övé is nagyon jól sikerült, ezentúl talán bátrabban nekiáll másnak is. 

Hozzávalók:

60 dkg liszt
35 dkg vaj
50 dkg túró
3,5 kk só
1 cs. élesztő
4 ek tej
fél pohár tejföl
1 tojás
kb. 10-15 dkg sajt

pogi_kicsi.jpg

A lisztet gyúrólapra/deszkára halmozzuk, hozzáadjuk a sót, a vajat pedig nagyobb lyukú reszelőn lereszeljük és összemorzsoljuk a liszttel. Belemorzsoljuk a túrót is. Az élesztőt felfuttatjuk a tejben, kevés cukorral. Hozzáöntjük a masszához és lágy tésztát gyúrunk belőle. Alufóliába vagy folpackba csomagoljuk és hűtőben pihentetjünk legalább 20 percet. Ha akarjuk, akár fél nappal előre is begyúrhatjuk és pihentethetjük addig is a hűtőben. 

A tésztát kivesszük és megvárjuk, míg szobahőmérsékletű lesz. Kinyújtjuk téglalap alakúra, megkenjük a tojás és tejföl keverékével, majd "visszacsomagoljuk", vagyis kétszer félbehajtjuk. Vagy, ahogy én szoktam, alulról-felülről és kétoldalról is visszahajtjuk, hogy kis tégla/kocka alakot kapjunk. Akinek van kedve, még egyszer megismételheti a műveletet, mielőtt 2-3 cm vastagra nyújtjuk. Megkenjük még egyszer a tojásos-tejfölös keverékkel, megszórjuk sajttal és szaggatjuk. 
Mi ebből a fajta pogiból kisebb méretűeket szoktunk készíteni.
Kb. 180 fokos sütőben aranybarnára sütjük. 
Ugye, hogy nem is nehéz? ;-)

Szólj hozzá!

Címkék: sajtos sós túrós pogácsa bor/sörkorcsolya

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr66250503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása