HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Csokis keksz

2013.02.07. 23:01 Holdtündér16


Itt a farsang áll a bál! Fánkot nem viszünk az oviba, mert azt sütöttek ők maguk ma, viszont valamivel szerettem volna készülni, és a kislányom kijelentette, hogy csokis kekszet süssünk! Így aztán a józan eszemet meg a milliónyi reform receptet és ötletet félretéve, ezt a régi, jól bevált receptet vettem elő ma délután. 


Talán már 6-7 éve is van annak, hogy először megsütöttem és olyannyira bevált, hogy azóta már tőlem is rengetegen elkérték a receptet, tudom, hogy sokan rendszeresen sütik "Eperke kekszét". 
Emlékszem, amikor én először megsütöttem karácsony előtt, még társasházban laktunk, ahol nagyon szuper szomszédaink voltak és állandóan bandáztunk. Konkrétan: a férjemmel többször előfordult, hogy levitte a szemetet és két óráig nem került elő, mert valakinél ott ragadt. Vagy ugyanígy, valaki nálunk ragadt. Vagy szimplán utána mentem és én is ott ragadtam valahol.... Naszóval, sült a keksz, az egész lépcsőházat körbejárta az illat, a szomszéd meg jött, megkínáltam, aztán még jó párszor visszalépett az ajtóból, hogy hadd vegyen még. Bár akkor még nem volt gyerekem, de a rokonságban azért akadt jónéhány már, és náluk is nagy kedvenc volt sokáig.

Nem titok, én azért igyekszem sok mindent megreformálni és egészségesebb módon elkészíteni - még ha ez nem is látszik rajtam. Így a kevert tésztáknál szeretem a teljes őrlésű tönkölylisztet, a kekszeknek pedig nagy barátja a zabpehelyliszt. Most viszont a hagyományos módon készítettem el (kivéve a nádcukrot), ezt a receptet írom ide nektek is:

Hozzávalók:

3 tojás
30 dkg nádcukor
1 cs. vaníliás cukor
34 dkg margarin
42 dkg liszt
1 cs. sütőpor
25 dkg étcsoki, apróra kockázva

A margarint jól elkeverem a cukorral, majd egyenként hozzáadom a tojásokat és habosra keverem az egészet.
A csokit és a sütőport a lisztbe keverem és az egészet apránként hozzáadagolom a tojásos masszához.
Sütőpapírral bélelt tepsibe két kiskanál segítségével kis halmokat teszek - jókora távolságra egymástól, mert a kekszek ki fognak terülni! Én két tepsivel szoktam dolgozni, légkeveréses sütőben 180 fokon aranysárgára (aranybarnára) sütöm. 
A színben pedig azért lehet eltérés, mert szoktam más liszttel is készíteni, és ez bizony megváltoztatja a színét is. Fele-fele arányban fehérliszt és teljes őrlésű tönkölyliszt is mehet, de a legjobb szerintem, ha fele arányban zabpehelylisztet használunk. A képen is a reform változat látható, nem a mai adag - ami egyébként ma az ittenihez képest dupla mennyiség és fele megy holnap az oviba a farsangi mulatságra :)

csokiskeksz3.jpg

3 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr105068609

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.08. 13:13:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.08. 09:48:06

jól hangzik a hét végén ki is próbáljuk!

retard 2013.02.08. 14:10:25

Ha zabpehelyliszttel készíteném, akkor is marad a 42dkg?
Zabpehellyel nem próbáltad keverni esetleg?

Holdtündér16 2013.02.08. 14:23:35

@retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :)
Egyébként nyugodtan lehet zabpehely is, fele arányban, de jobb az apróbb szemű szerintem, és egy kicsit serpenyőben pirítsd meg előtte.
süti beállítások módosítása