HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Málnás-mascarponés brownie

2014.11.08. 13:59 Holdtündér16

Előre szólok, eeeez brutális! Életmentő, lelket gyógyító és istenien finom.
A sütit és a receptet nem én találtam, azt sem mondhatom, hogy "szembejött", hanem konkrétan felhívták rá a figyelmemet. Ezúton Esztert külön megkérem, hogy máskor is hívja fel nyugodtan a figyelmemet az ilyenekre. És ha néha betévedne hozzánk az irodába, az maga lenne a mennyország, mert újra lenne lehetőségünk megtartani a süti- és receptcserélős szeánszokat (persze, szigorúan csak munkaidőn kívül, kávé- vagy ebédszünetben :-P)

Na és akkor egy vallomás. Mert nem szoktam hazudni (maximum saját magamnak...hihi), nem is tudok és egyáltalán. Ezt a sütit most nem én sütöttem meg, hanem Anyukámnak adtam ki a feladatot. Pedig nagyon szerettem volna, és fogom is, de most egyszerűen nem fért bele az időmbe, viszont muszáj volt megcsinálni a hétvégére, több okból is. Egyrészt mert nagyon felpiszkálta az érdeklődésemet. Másrészt pedig csütörtökön este/éjjel az ovis Márton napra készültem, de lélekben meg már a hétvégében éltem, és egy szülinapi köszöntőben, ahol a szülinaposnak, ha azt mondom, hogy süti, akkor az kábé egyenlő a málnás Sacherrel... és akkor még meglátta velem együtt ezt a receptet... Tudtam, hogy ezzel a sütivel KELL meglepnem, ez neki van kitalálva, ezzel igazi örömöt fogok neki okozni. Dehát ugye, az idő az nagy úr... Így megvettem minden hozzávalót és odaadtam Anyunak a receptet, hogy ha esetleg délelőtt, munka előtt nem tudná, hogy mit csináljon, akkor ezt úgy jó lenne...

 Hozzávalók:

Brownie:
155 g étcsoki (75 %-osat használtunk)
155 g vaj
200 g kristálycukor
2 db tojás
85 g finomliszt

Mascarponés réteg:
450 g mascarpone
175 g cukor
2 tojás

Málnás réteg:
400 ml habtejszín
100 g porcukor
20 g zselatin fix
220 g málna összeturmixolva

A puha vajat habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a tojásokat és a gőz felett megolvasztott csokit. Végül mehet bele a liszt és sütőpapírral bélelt, kb. 20x30 cm-s tepsire egyengetjük. 
A mascarponés réteghez a tojásokat a cukorral turmixgéppel jól kikeverjük, majd beletesszük a mascarponét és így is alaposan elkeverjük. 180 fokos sütőbe toljuk és kb. 40 perc alatt megsütjük. Azt mondják, az a jó, ha a sajtréteg széle kezd kicsit barnulni. 
A málnás habhoz tejszínt elkezdjük felverni, hozzákeverjük a zselatinfixet menet közben, majd a végén, mikor már habos, a turmixolt málnát és a cukrot is belekeverjük. 
Ha kihűlt a süti, elegyengetjük rajta a málnahabot. Néhány órát  hűtőben pihentetjük. 

IMG_0719.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr466877773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása