HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Sütőtökös-zabpelyhes muffin

2014.11.01. 14:26 Holdtündér16

Tegnap nevelés nélküli munkanap volt az oviban, és mivel szerencsére van még pár nap szabadságom, egyértelmű volt, hogy kiveszek egyet és csinálunk egy igazi csajos-csavargós napot. Két barátnő-látogatást terveztünk be, délelőttre gyerekkori barátnőhöz, akivel gyerekkorunkban, tini korunkban, egyetemistaként is és most is... a mottónk kábé "zabálni és röhögni"... A különbség mindössze annyi, hogy most már gyerkőcök is vannak körülöttünk, neki mindjárt kettő :) Ezért is gondoltam, hogy viszünk valami olyan kedvességet, amit Kistücsök vihet ajándékba, mondván ő (is) készítette, és ami kis 2,5 éveseknek, ovisoknak, és pocakos kismamáknak is egészséges. Arról nem is beszélve, hogy erőteljesen sütőtök szezon van, amit imádok, és hát sütiben jobb vagyok, mint levesben - erre azért majd még kitérek, mert most már van szuper sütőtökkrém leves receptem Judittól, de eddig ezzel mindig úgy jártam, akármilyen recept alapján készítettem, hogy "kár beléje, inkább csak megsütöm és megesszük úgy". Bezzeg, muffint már tavaly és tavalyelőtt is készítettem belőle és mindig kicsit javítgattam rajta. Most dupla adagban készítettem, így mindkét gyerkőcös vendégségbe és még a péntek estére is jutott :)

Hozzávalók 24 muffinhoz:

36 dkg fehér tönkölyliszt
20 dkg apró szemű zabpehely
2 cs. sütőpor
25 dkg méz
4 nagy tojás
10 ek étolaj
1 kisebb kanadai sütőtök
1 tábla étcsoki
mézeskalács fűszer
gyömbér
4 dl tej

IMG_0682.JPG

A sütőtököt szeletelem és sütőben megsütöm, majd villával összenyomkodom.
Egy nagy keverőtálban összekeverem a tojást, mézet, olajat, majd hozzáadom a sütőtököt is és jól elkeverem.
Mehet bele a liszt, zabpehely és a sütőpor meg az apróra kockázott csoki és a fűszerek. Végül a tejet is apránként belekeverjük és a muffin formába adagoljuk.

Eredetileg én mazsolát vagy más aszalt gyümit terveztem bele, gondoltam az úgy az egészséges meg hát egyáltalán... de kislányom azonnal kijelentette, hogy ebbe csoki  kell, így hát beadtam a derekamat (na jó, aki ismer, tudja, hogy annyira nem kellett győzködni :D ) Azóta többen megerősítették, hogy ez igencsak jó választás volt, bár azért én mazsolával is kipróbálnám majd.

A délelőtti és kora délutáni csajos-babás látogatásokon is fogyott bőven, Luca babának különösen ízlett, ahogy hallottam :) Én meg előrelátóan tettem félre az esti borozáshoz is, ott is jól jött, érdemes kipróbálni :)

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr486668467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása