HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Crumble - morzsasüti

2014.06.07. 16:33 Holdtündér16

Régóta tudtam, hogy létezik ilyen édesség, tudtam, hogy hogyan készül és ettem is már, de valahogy, valamiért én még sosem készítettem ilyet. Aztán egyik nap megint belebotlottam egy ilyen receptbe, ezúttal Kockalány blogjában, és úgy voltam vele, most már muszáj egyszer kipróbálnom.
Mostantól minden második héten Kistücsök altatás után magamban töltöm az estéimet, ezért úgy gondoltam, hogy ki fogom használni az alkalmat és a második ilyen estémen kapásból neki is láttam a sütésnek. Meggy volt itthon valamennyi friss is, meg találtam egy üveg befőttet is elfekvőben, ezt vegyesen két adagnak gondoltam, és éppen pont két piteformám van. Így aztán lett egy itthonra, egy meg az irodába. Volt aki kérdezte, milyen alkalomból sütöttem. Hát "csak úgy". Meg mert jó gyerekkel is sütni, jó napközben is sütni, jó vendégeknek és különleges alkalomra is sütni, meg jó valakit sütni tanítani. De az igazi az az, amikor csak úgy, egymagamban vagyok az alapanyagokkal és a gondolataimmal, és senkinek és semminek nem kell megfelelni, hanem tényleg csak úgy kedvtelésből csinálom. Ilyenkor van lehetőségem kiélvezni minden egyes alapanyag illatát, állagát, és bizony ez nekem szinte felér egy meditációval :) 

Mire kisült mindkettő, addigra már nem is maradtam egyedül és délutános műszak után egyből le lett csekkolva a gőzölgő, illatos crumble :) 

Ja, persze, ezt most nem hagytam annyiban, kicsit átalakítottam "majdnem-wellness-fitness" verzióra. Vagy valami olyasmi... :)

Hozzávalók egy átlagos piteformához:

kb. 40 dkg meggy
fél csomag pudingpor (vaníliás vagy tejszínes)
ízlés szerint fahéj és cukor

A tésztához:
10 dkg liszt (lehet zabpehelyliszt, normál liszt ,vagy bármi más, attól függ, mennyire szeretnénk wellness-sütit :))
15 dkg apró szemű zabpehely
4 dkg nyírfacukor
4 dkg nádcukor
12 dkg hideg vaj
csipet só
kis vaj a forma kikenéséhez.

A piteformát kivajazzuk és eligazgatjuk benne a kimagozott, pudingporral, fahéjjal és cukorral elkevert meggyet.
A tészta hozzávalóit nem is kell összegyúrnunk, csak jól elmorzsolni az egészet, és rámorzsoljuk a gyümölcsre, hogy szépen befedje. Lefedjük alufóliával és mehet a kb. 180 fokos sütőbe. Kb. 20 percig sütjük, majd levesszük az alufóliát és anélkül is sütjük (kb. 10 percet), míg a teteje szép aranybarna nem lesz.

Ebben a kedvességben az a legjobb, hogy bármilyen gyümölcsből elkészíthető és tényleg percek alatt összeállítható - ebben a verzióban gyakorlatilag a meggymagozás tartott a legtovább...

 meggyes_crumble.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: meggyes zabpehely

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr556279188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása