HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Citromos süti - gyors és finom

2014.06.13. 14:08 Holdtündér16

Még a múlt heti bográcspartikor (ahol a túrós pogi és a Hófehérke kedvence volt terítéken) sikerült felhalmoznom egy nagyobb készletet citromból. Vettem én is jó sokat, meg hoztak is, mondván jó lesz az mindenbe, ami folyik. Persze maradt belőle egy jó adag és azt vettem észre, hogy fura módon pont a nem bio egyedek kezdték megadni magukat. Így aztán, nehogy a finom, ehető héjú is kárba vesszen, meg mert a nagy hőségben amúgy is valami olyan sütire vágytam, amivel nem kell órákon át a konyhában melegedni, ez lett belőle. Lehetett volna francia citromos pite is, mert már egy ideje a fejemben van az is, hogy újra kellene készíteni, de annak a sütése kicsit macerásabb lett volna a melegben. Vagy csak én éreztem most annak, nem tudom. 
Majdnem ugyanez a recept egyébként megtalálható Bereznay Tamás Süteményeskönyvében, amit én nagyon szeretek! Több recept van, például az Esterházy torta is, ami onnan vált be igazán :) 
Ez a citromos icipici módosítással készült. És tényleg pikk-pakk, mint egy muffin, csak még a kapszlikkal sem kell vesződni :)

Hozzávalók:

1 citrom héja
3 tojás
3 dl natúr joghurt
32 dkg nádcukor
12 dkg búzadara
10 dkg teljes kiőrlésű liszt
10 dkg finomliszt
1 cs. sütőpor
csipet só

A sziruphoz:
1 dl víz
12 dkg nádcukor
3 citrom leve és reszelt héja

IMG_8268.JPG

A tésztához a tojást a joghurttal, cukorral, citrom héjával jól elkeverjük. Kézi habverő elegendő hozzá. Beleöntjük a búzadarát és pár percig állni hagyjuk. Ezután mehet a masszába a liszt és a sütőpor is. Mondtam én az elején, hogy nem egy bonyolult recept, mert gyakorlatilag ennyi... Ha jól kikevertük a tésztát, mehet egy kivajazott tepsibe, és 160 fokos sütőbe toljuk, kb. 45-50 percre. Ami a tepsit illeti - az eredeti receptben szép magas a süti, az enyém mindig laposabb, mert nagyobb tepsibe teszem... Ha magasabbra szeretnétek, akkor max. 20x30-as tepsi legyen szerintem. 
Amíg sül a süti, addig összekeverjük egy lábosban a vizet, cukrot és a citrom levét és héját. Állandó kevergetés mellett összefőzzük és 4-5 percig forraljuk is az egészet, majd levesszük a főzőlapról és hagyjuk langyosra hűlni.
Amikor a süti aranybarnára sült, villával minél több helyen szurkáljuk meg és jól locsoljuk meg, nyugodtan mehet rá az összes szirup. Mire kihűl a süti (ha ki bírjuk várni... :)), addigra jól átjárja a szirup, jó szaftos lesz, a tetején pedig szép fényes réteg képződik. Nyamm.... Amúgy... még nem próbáltam, de simán el tudok mellé képzelni egy gombóc citrom fagyit....Mmmmh....

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr266296701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása