HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Hatlapos - Karamellás krémes

2014.11.16. 21:56 Holdtündér16

A hatlapost szerintem mindenki ismeri, legtöbbünk még gyerekkorából. Készülhet csokis vagy karamellás krémmel, én mióta az eszemet tudom, itthon karamellással szokott készülni. Én két-három éve sütöttem először, de előtte sokat bújtam a recepteket és végül ez lett a befutó. Persze, a mennyiségeken módosítottam, mert azt írták, hogy négy lapot süssek a tésztából... Na ezt már régen sem értettem... ha egyszer hatlapos a neve, akkor mi a fenéért csak négy vagy öt lapból áll? Így aztán emeltem a mennyiségeken, hogy kényelmesen kijöjjön belőle hat lap (kb. 20x30). 
Ez az adag, amit most készítettem, eredetileg egy szombati rendezvényre készült, de mivel oda eleve készítettem két másik fajtát is, végül úgy döntöttem, hogy ez teljes egészében megmarad a szombati csajos estére illetve itthonra is. 

Hozzávalók:

Tészta:
75 dkg liszt
1,5 kk szódabikarbóna
24 dkg zsír
1 tojás + 1 sárgája
14 dkg porcukor
kevés tej (amennyit felvesz)

Krém:
45 dkg kristálycukor (nádcukorral sokkal finomabb)
9,5 l tej
2,5 dl víz
22 dkg liszt
45 dkg vaj

A tésztát összegyúrjuk, 6 egyforma adagra osztjuk és fél órát a hűtőben pihentjük. Kivesszük a hűtőből és egyenként megsütjük őket. Ehhez a sütőt kb. 180 fokra előmelegítjük és a négyzetre nyújtott tésztát egy tepsi hátára helyezzük, így toljuk a sütőbe. Egy lap kb. 8-10 perc alatt sül meg. 

A krémhez a cukrot egy lábosba öntjük és karamellizáljuk. Felöntjük 7 dl tejjel és a vízzel és addig főzzük alacsonyabb hőfokon, míg az összes cukor / karamell fel nem olvad. A lisztet csomómentesen elkeverjük a maradék tejjel, majd beleöntjük a karamellás tejbe és folyamatos keverés mellett sűrű krémet főzünk belőle. 
Még melegen belekeverjük a feldarabolt vajat. Amikor már csak langyos, megtöltjük a lapokat a krémmel.
Bevallom őszintén, én itt mindig elbukom és nem tanulok a hibámból, mert mindig olyan vagányan állok hozzá, hogy áááugyan, mit méregessek... De... legközelebb úgy csinálom, és azt javaslom nektek is, hogy mérjétek ki a krémet, osszátok el öt felé. Ugyanis én az elején mindig csak óvatosan, kevesebbet teszek, hogy elég legyen, aztán a végére meg egyre többet és még maradt is... mert már nem bírtam elkenni. Szóval osszuk el öt részre a krémet és így töltsük meg. Konyharuhával vagy folpakkal lefedve mehet a hűtőbe, egy éjszaka alatt finoman megpuhul a tészta.

IMG_0742.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr606907805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása