HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Csupacsoki diós brownie

2014.08.11. 20:47 Holdtündér16

Ezt a sütit még pár hete készítettem el, amikor összesen két hétig itthon ragadtunk, Kistücsök is betegen, én is betegen. Mivel pihenni mindezek ellenére nem nagyon tudtam és hát, lelkileg sem voltam a topon,  arra gondoltam, hogy valami kedvesség mindenféle szempontból gyógyítólag hatna. Már sokszor leírtam, hogy nekem maga a kreáció a gyógyír, a flow élmény, így bármennyire is finom lett a süti, én már akkor sokkal jobban voltam, amikor betoltam a tepsit a sütőbe - az íze meg csak ráadás :) 

Ami az alapanyagokat illeti, kicsit szedett-vedettnek tűnhet a kombináció és hát nem is szépítem, az. Konkrétan bementem a kamrába, és a sütemény - persze az alapvető hozzávalókon kívül - abból állt össze, amire "kukázás" közben bukkantam. Holland kakaóporom például csak nagyon minimális volt itthon, pedig abból kellett volna több, recept szerint. Viszont találtam egy kis maradék oldódósat, ami nálunk úgysem nagyon fogy (szerintem ritka gyerek az enyém, de nem nagyon iszik "kakajót"...), így azt használtam fel. Rábukkantam még egy ki tudja, honnan származó franciadrazséra, hát bele vele! Dió általában van itthon, gondoltam miért ne, és igen! Nagyon sokat dobott rajta! A rummal úgy voltam, hogy adott helyzetemben csak javíthat a dolgokon, amúgy meg sülés közben úgyis elpárolog :-) Csokiból meg eleve többet tettem bele, mint amennyit írtak mondván, igazi kakaóporból kevesebb jutott, nehogy baj legyen :)

A sütinek az állaga is nagyon jó lett, finom, puha, és nem csak frissen, hanem két naposan is (igen, maradt belőle, mert eltettem egy dobozba belőle és így jutott Keresztzsuzsinak is :))

Hozzávalók:

6 tojás
20 dkg cukor
10 dkg finomliszt
10 dkg teljes őrlésű tönkölyliszt
1 ek kakaópor (holland)
3 ek kakaópor (oldódós)
30 dkg vaj
20 dkg olvasztott csoki
10 dkg felkockázott csoki
3 marék apróra vágott dió
2 ek rum
fél cs. sütőpor
1 kk szódabikarbóna
1 csipet só
1 cs. franciadrazsé

Tetéjére
10 dkg olvasztott tejcsoki
1 kk olaj

Az egész tojásokat a cukorral felverjük, majd belekeverjük a kakaóval, sütőporral, szódabikarbónával, sóval elkevert lisztet. A vajat egy lábosban lassú tűzön felolvasztjuk, és beleolvasztjuk a két tábla csokit is. Beleöntjük a lisztes keverékbe, jól elkeverjük, majd beletesszük a többi hozzávalót is, vagyis a darabolt csoki, diót, franciadrazsét és a rumot. Kivajazott tepsibe öntjük és kb. 35-40 perc alatt, 160 fokon megsül. Amikor langyosra hűlt süti, eloszlatjuk a tetején a tejcsokit is. 

Megjegyzés:
Ahogy a képen is látszik, a franciadrazsét mi a tetejére szórtuk, de igazából semmi értelme, mert úgyis elsüllyed :)

IMG_0023x.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr256596101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása