HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Gyors csokis-kókuszos süti

2017.08.14. 15:47 Holdtündér16

Ezt a blogot anno a "boldog békeidőkben" kezdtem el, nem véletlenül az idézőjel. A sütés élménye maga rengeteg pluszt adott nekem akkoriban, amit ott, ahonnan vártam volna, nem kaptam meg... Aztán az elmúlt három évben gyökeresen megváltozott az életem, és bár a változás állandó, talán erre az évre mondhatom azt, hogy kezd beállni valamiféle rend, illetve újra teremtem magam és a szokásaimat, hobbiimat, mindenemet, felélesztem azokat a dolgokat is, amik korábban örömet és kikapcsolódást jelentettek nekem. 

Most nem csak azt határoztam el, hogy újra aktívabb leszek a sütést illetően, hanem, hogy ezt olykor meg is örökítem írásos formában, újra. Az újrakezdés első receptje egy roppant egyszerű, ámde nagyon finom süti. Ha a kislányomon múlik, akkor az esetek nagy részében muffint készítenénk, vagyi immáron szinte teljesen ő készíti. Most viszont ő nem volt otthon egész héten, én meg keresgéltem a receptek közt valami pikk-pakk csokis sütit, amivel meglephetném az én "Zombikámat" (azt hiszem, így fogom itt hívni őt, hehe). Akkor bukkantam erre a receptre, fakanalas süti néven és le is csaptam rá. Az elfoglaltságot illetve elvarázsoltságomat jelzi, hogy gyakorlatilag csak otthon, előkészülődésnél esett le, hogy ez pont olyan, mint egy kókuszkocka, ami történetesen Zombikám kedvence és én még sosem készítettem neki, Anyukájáé pedig (bocsánat, bocsánat, bocsánat....) hát, eléggé száraz fájdalom volt, mikor én kóstoltam. Így pikk-pakk összedobtam ezt és nagyon volt az öröm. Mivel eztán 2napra elutaztunk, a hűtőben bedobozolva szépen elállt és ugyanolyan finom állagú maradt, mint frissen. 

fakanalas.jpg

Hozzávalók:

  • 35 dkg sima liszt
  • 10 dkg nádcukor
  • 12 dkg olvasztott vaj
  • 2 tojás
  • 2,5 dl tej
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
  • 1 citrom reszelt héja

Máz:

  • 20 dkg vaj
  • 12 dkg porcukor
  • 5 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 6 evőkanál tej

Elkészítés: 

A tojásokat egyben habosra keverjük a cukorral , majd hozzáadjuk az olvasztott vajat és a tejet, végül a többi hozzávalót is hozzákeverjük.

Beleöntjük a tésztát egy sütőpapírral bélelt tepsibe, és előmelegített, 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt megsütjük. Az időpontot továbbra sem szeretem pontosan megadni, figyelni kell, hisz ez sütőfüggő. 

Ha kész a tészta, kiborítjuk egy tálcára, és rögtön egy fakanál nyelével lyukakat nyomkodunk bele. Minél több lyukat csinálunk, annál több helyen lesz máz.

Miközben még sül a süti, készíthetjük is a mázat. A hozzávalókat egy edényben simára keverjük, majd összemelegítjük. Nem kell forralni, csak összemelegíteni!

Ráöntjük a sütemény tetejére és hagyjuk, külön figyelmet szentelve a lyukaknak is. Ízlés szerint megszórjuk kókuszreszelékkel és hagyjuk kicsit dermedni (bár nálunk frissen, melegen is fogyott már belőle, úgy is isteni, persze :-) ). 

Szólj hozzá!

Címkék: gyors kevert kókuszos csokis

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr1512748204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása