HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Mogyoróvajas-csokis brownie

2014.11.28. 16:47 Holdtündér16

Bevallom, én még soha nem használtam semmihez, és nem is ettem igazi mogyoróvajat. Ami ugye nem egyenlő a csokis mogyorókrémmel, hanem egészen más, földimogyorós cucc. Azt hiszem, Stahl Judit magyarázta ezt el egyszer nagyon jól, hogy ami az olasz gyerekeknek a Nutella, az az amerikai gyerekeknek a mogyoróvaj :)
Szóval soha nem próbáltam, de most Anyunál találtam egyet a konyhaszekrényben, a legfelső polcon. Gondoltam, akkor már legyen belőle valami finom, kerestem hozzá egy igazi amerikai receptet és ez lett belőle. 

Őszintén szólva nekem nem sikerült 100%-osra, de ez nem az arányokon, hanem a sütésen múlt. Igen, még mindig nem szoktam meg a gázsütőt, soha nem is fogom, maximum alkalmazkodni tudok, de még az sem tökéletes. Elég lett volna 4-5-ös fokozaton egy jó öt perccel kevesebb is, szóval 35 perc körül, vagy légkeverésesben 160-170 fok, ugyanennyi idő. De a legjobb, ha figyeljük. Így is finom lett, de az állaga nem olyan igazi brownie-s-szaftos nekem a túlsütés miatt. 

 Hozzávalók:

Tészta:
17,5 dkg olvasztott margarin
25 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
3 tojás
1 tk sütőpor
1 ek holland kakaópor
10 dkg olvasztott étcsoki
16 dkg finomliszt

Mogyoróvajas massza:
15 dkg mogyoróvaj (én pirított darabkásat használtam)
1 tojás
5 dkg cukor
1,5 dl tejszín

A mogyoróvajas masszát finom krémesre keverjük a hozzávalókkal, és félretesszük pihenni.
A tésztához egy másik tálban elkeverjük a margarint a cukorral, majd beletesszük a tojást is és habosra keverjük. Ezután belekeverjük a kakaót és a csokit, végül finoman elkeverjük benne a lisztet.
Kivajazott tepsibe (kb. 20x30 cm-set használtam) öntjük a tészta felét, ezen elegyengetjük a földimogyorós masszát, végül befedjük a tészta másik felével. Egy villával néhány helyen óvatosan megkeverjük a tésztát, hogy olyan márványos hatást keltsen majd. A tetejét megszórjuk sózatlan földimogyoróval és 160 fokon kb. 35 percig sütjük, de inkább mindenki nagyon figyeljen rá, hogy ne süljön túl :)

IMG_0819x.JPG

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr366928931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása