HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Rumos-szilvás kelttésztás csoda

2014.07.27. 20:52 Holdtündér16

A "csoda" megnevezést nálam kiérdemli mindenképpen, nálam elérte azt a hatást, amit a pár nappal ezelőtti brownie-tól vártam (Brownie recept következő bejegyzésben). Mind a készítése, mind a kóstolása megadta nekem azt a relaxációt, nyugalmat és egyensúlyt, amire most éppen nem is számítottam. Talán pont ezért hozta meg, mert nem azért álltam neki, hanem csak úgy, mert éppen van itthon jó sok szilva :)

A szilvát pénteken kaptuk, tegnap készítettem is egy jó adag gombócot, meg számításba vettem egy mákos-szilvás kevert sütit, de helyette most inkább ezt az élesztőset készítettem. Azért majd még visszatérek egy következő bejegyzésben a szilvás-mákos megoldásra is, meg egyáltalán, valami mákos finomságra, mert az nálunk itthon nagyon megy, de mostanában kimaradt.
Mondhatnám, hogy pofonegyszerű ez az élesztős recept, de már kezdek unalmas lenni. Pedig tényleg az, és isteni finom! 
Úgy alakult, hogy délután kicsit magamban maradtam és szépen kezdtem is magozni a szilvát és előkészítettem a hozzávalókat. És mire bekevertem a nádcukrot a fahéjjal, és belemorzsoltam az élesztőt a tejbe, már tudtam, az illatok rádöbbentettek, hogy igen, most PONT erre van szükségem! Ezért szeretem én nagyon a kelttésztákat, már az illatok olyan nyugalommal töltenek el, hogy az valami csoda. Tudom, sokan félnek a kelttésztáktól, de higgyétek el, nem kell! És pont ezért, újra feléledt egy álmom, ami most már akárhogyan is, de cél kell, hogy legyen. Fogok én még sütő tanfolyamot tartani! Mert nincs olyan, aki ne tudná ezeket elkészíteni, és az élmények, amellyekkel gazdagodunk, legalább olyan fontosak, mint a végén az ízkavalkád. Naszóval, tanfolyam majd egyszer, de addig is a recept :) 

Lehet, hogy sokaknak ismerős is, mert sok hasonló van fent a neten, igazából fogtam egyet és pár apróságot változtattam, például, ahogy a neve is mondja, belelöttyintettem ide-oda egy kis rumot.

Hozzávalók:

60 dkg finomliszt
1 ek zsír
1 cs élesztő
3 dl tej
1 tojás
1 csipet só
1 ek nádcukor
3 ek nádcukor, ízlés szerint fahéjjal
2 ek rum 

80-100 dkg magozott szilva
fahéjas nádcukor ízlés szerint
2-3 ek rum
mandulaforgács

A langyos tejbe belekeverjük az egy kanál cukrot és felfuttatjuk benne az élesztőt. Közben kimérjük a lisztet, beletesszük a csipet sót, a fahéjas cukrot, a zsírt, a tojást, a rumot. Kézzel vagy dagasztós mixerrel kicsit elkeverjük, majd hozzáadjuk a tejet és az élesztőt is és lágy tésztát gyúrunk belőle. Nagyon hamar összeáll egyébként, könnyű vele dolgozni. Kb. egy órát kelesztjük (kelesztőtálban kevesebb is elég). Kicsit átgyúrjuk, kinyújtjuk és kézzel beleegyengetjük egy kizsírozott tepsibe. Amit én használtam, az kb. 25x40 cm-es. 
A magozott szilvát összekeverjük a fahéjas cukorral és szépen rápakoljuk a tésztára, kicsit rá is nyomhatjuk nyugodtan. Amikor kész, meglocsoljuk egy kis rummal és megszórjuk az egészet mandulaforgáccsal. Így, a tepsiben is hagyjuk még egy jó fél órát kelni, majd mehet a sütőbe. 180 fokon kb. 30 perc alatt sül meg. 
Tényleg isteni finom :)

szilvás2.JPG 

szilvás3.JPG

szilvás4.JPG

szilvás5.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr476549605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása