HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Mártogatós keksz

2013.02.08. 12:08 Holdtündér16

Ezt a receptet egy könyvben (Judith Ryan Hendricks: Francia Kenyér) találtam még évekkel ezelőtt. És most, ahogy írok róla, kedvet is kaptam hozzá újra, szinte érzem az élesztő is a frissen sült kenyér illatát is.... De ez egy másik poszt lesz majd :)
Ahogy az már kiderült, szeretek én variálni, megreformálni, és egy időben nagy mániám lett a zabpehelyliszt - kekszekhez kimondottan csak ajánlani tudom! Itt is fele arányban használom, de persze simán fehérliszttel is okés. 

Egyébként teljesen más neve van, de nálam azért lett mártogatós keksz, mert egy ismerősöm kimondottan ilyet keresett a gyerkőcnek, amit a kakaóba tud mártogatni. Kérdezte, hogy a csokis keksz jó e erre, én meg úgy voltam vele, hogy az már szerintem túl sok, csoki is, mártogatni is, legyen valami egyszerűbb. Mártogatáshoz nem kell túlvariálni a dolgokat. Így aztán megsütöttem ezt, és le is teszteltük, habos tejeskávéval - innen a kép! Maga a keksz ropogós, de elég egy pillanatra megmártani és jól megszívja magát. Ezenkívül pedig, ahogy a férjem szokta mondani, ennek is olyan "kérek még" íze van. 

martogatoskekszblog.jpg


Hozzávalók:

1 bögre felkockázott vaj
1 bögre nádcukor
2 tojás
1 cs. vaníliáscukor
1 bögre finomliszt
1 bögre zabpehelyliszt
1 csipet só
1 citrom reszelt héja

nádcukor a forgatáshoz

A vajat darás állagúra keverem a cukorral, majd hozzáadom a tojásokat és habosra keverem. Az összes többi hozzávalót elvegyítem és beleöntöm a masszába. Innen már csak egy fakanállal keverem. Amikor már jól összeállt, kiveszem gyúrólapra, és még egy kis liszt hozzáadásával tovább gyúrom. Diónyi golyókat formálok belőle. Először fura lehet, mert nagyon ragacsos, és talán még egy kis lisztet igényelne formázás során, de ne tegyünk többet hozzá, mert ezután még úgyis be kell forgatni cukorba, és ha túl lisztes, akkor nem fog olyan jól ráragadni a cukor! 
Szóval, a golyókat megforgatom még cukorban és tepsibe helyezem - csak ismételni tudom magam a kekszeknél: egymástól jókora távolságra! Egy pohár aljával kissé szétlapítom őket és mehet is a sütőbe.
Légkeveréses sütőben 160 fokon kb. 13-14 perc alatt sülnek meg.

Extra változat:
Az eredeti recept itt még cifrázza egy kicsit és porcukorból, citromléből készült mázzal bevonja a kekszeket. Próbáltam már így is, nagyon finom, de egészen más a hatása. Ha csak egy egyszerű kekszet akarunk kávé, tea,  kakaó mellé, vagy, hogy a gyerkőcöknek legyen valami házi készítésű kedvesség, ha oviból, suliból hazatérve arra vágynak, akkor szerintem a sima verzió is megteszi.

Szólj hozzá!

Címkék: zabpehely

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr305069183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása