HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Orejó keksz

2014.11.03. 21:53 Holdtündér16

Tudom, elég vicces így a név, de valóban így hangzik az "amerikai pilótakeksz" ovis szlengben. Mert az ovisoknak ugye van a Bejja néni, a teja, a kakajó, a majomam és újabban az orejókeksz. Nagy is volt az öröm, amikor kitaláltam, hogy süssük meg mi magunk is. 
Több receptet kerestem, nézegettem, aztán sütés közben még módosítgattam rajta annak érdekében, hogy jó legyen, mert én sok helyen nem voltam velük megelégedve... Hol túl vajas a krém, viszont a tészta több vajat igényelne, stb. Így aztán ez lett a vége.
Itt jelzem, hogy ez nem most készült, hanem még korábban, de szerintem hamarosan újra előkerül ez a recept megint.

Krém:

5 dkg puha vaj
25 dkg porcukor
3 cs. vaníliás cukor 
1 tk rum aroma (csak, hogy kicsit feldobjam..)
8 ek tejszín

Tészta:

15 dkg puha vaj
12,5 dkg nádcukor
1 nagy tojás
22,5 dkg liszt
12,5 dkg holland kakaópor
1/2 tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna
1 csipet só

A krémhez kikeverem a hozzávalókat, amíg valóban krémes nem lesz, vagyis nem roszog a cukor. A hűtőben pihentetem.

A tésztához a lisztet és a kakaót összekeverem, gyúrólapon összemorzsolom a puha vajjal, majd hozzáadom a tojást és a cukrot is. Mivel nehezen akart összeállni a tészta, nagyon repedezett, töredezett, így itt már kicsit több vaj van benne, mint az eredeti receptben. Ha összeállt a tészta, 2-3 mm-sre nyújtom és kis karikákat szaggatok belőle. Én, amikor készítettem, egy másik formával nyomtam bele halványan mintát - azóta már betűs keksz mintázóm is van, legközelebb azt használom :)
Sütőpapírral kibélelt tepsin, 160 fokon 7-8 perc alatt megsül.
Ha kihűlt, összeragasztjuk a fehér krémmel.

oreo.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr765551227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása