HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Sárgarépás muffin

2014.12.06. 18:11 Holdtündér16

Nem szántam a blogba ezt a receptet, mert nem láttam benne semmi különlegeset. A Tücskös-Kistücskös napból indult, amikor is a saját beteg kislányom (Kistücsök) mellett barátnőm-kolléganőm beteg kislányára (Tücsök) is vigyáztam, és gondoltam, süssünk együtt valamit. És az a valami legyen egészséges, minél kevesebb cukorral. A történet ott bukott meg, hogy mikor felvetettem az ötletet, hatalmas ujjongás fogadta, azzal a felkiáltással, hogy "Jóóó, szeretem a sárgarépát! De én a csokis muffint szeretem a legjobban! ugye lesz benne csoki is???". Hát peeersze, hogy lesz. Enyhe déja vu érzésem támadt, mert ugye Kistücsök a sütőtökös muffint dettó így reagálta le, mint Tücsök most a sárgarépát. Sebaj, megoldjuk. 
A kiscsajok nagyon ügyesek voltak. Én csak kimértem, kikészítettem mindent, ők pedig kevertek, öntöttek, kevertek, és nagyon élvezték. 
Az alapreceptet variáltam most is (igaz, most kicsit több csavarral, mint egyébként). Ami miatt megosztom a részleteket, az az, hogy szerintem nagyon finomra sikerült :)

Hozzávalók:

2 tojás
6 ek étolaj
12 dkg nádcukor
2 dl tej
2 közepes sárgarépa, reszelve
10 dkg teljes őrlésű liszt
10 dkg finomliszt
8 dkg zabpehely
1 cs sütőpor
10 dkg étcsoki, kockázva
2-3 marék durvára vágott dió
2 marék mazsola
ízlés szerint fahéj

Ezen nincs sok magyaráznivaló, mint fentebb írtam, két 5éves is megoldja :) A tojást az olajjal, cukorral elkeverjük, kézi habverővel. Hozzáadjuk a tej felét és a sárgarépát. Mehet bele a többi száraz alapanyag, valamint a maradék tej, és jól kikeverjük. Mehet a muffin formába és a sütőbe. Ennyi :)

 img_0876.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr996943813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása