HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Levendulás vajas keksz

2014.08.08. 13:22 Holdtündér16

A facebook oldalon sok szó esett mostanában Provence-ról és a levenduláról, no meg az esküvőkről. Múlt szombaton voltunk egy esküvőn, ahova szerettem volna valami aprócska, de emlékezetes ajándékot. Az alapötlet megvolt, egy tavalyi nászajándék-kreációm alapján. Akkor voltunk a lagziban is, és az ifjú pár mindenkitől pénzt kért. Szerintem nagyon személytelen csak úgy odaadni egy borítékot, még ha ez is a kívánságuk, ezért az ilyeneket mindig megpróbálom megfelelő formába önteni. Az elmúlt években volt már például pici malacpersely tele apróval, és a papírpénz legyezőformába hajtogatva, a persely tetejébe tűzve. Aztán... két szép hosszú pohár, szintén aprópénzzel és bonbonokkal teleszórva, a pénzt pedig szintén legyezőformában rendeztük el körülötte. A tavalyi esküvőre pedig vettem egy szép kosárkát, telepakoltam finom vajas keksszel. Kerestem aranyos, vicces kis képeket, illuszrációkat, amik főleg ifjú párokat ábrázoltak, aztán kinyomtattam őket névjegykártya méretben, és mindegyik hátuljára írtam egy idézetet, bölcsességet vagy tanácsot a házassággal kapcsolatban. Minden kártyához tűztem egy bankjegyet, díszes csipeszek segítségével. A kártyákat pedig a kekszek közé csúsztattam illetve a csomagolásra csipeszeltem. Ilyesmit szerettem volna most is, csak most hosszúkás formában csomagoltam a kekszeket. Ugyanazt a receptet használtam, mint tavaly, és ami talán már itt is fent van, csak ezúttal morzsoltam bele levendulát is. Még mindig túl óvatosan bánok vele, most is, sütés közben érződött az illata, elég intenzíven, de a keksz ízében éppen, hogy egy kicsit érződik. Azért a hangulata megvan, ha már ugye, levendulás-hangulatú volt az egész. Az ifjú pár pedig csodálatos volt, az esküvővel és a lelkész mondandójával együtt. Sok boldogságot, a kekszhez pedig jó étvágyat! :)

Hozzávalók  - amiket egy kb.  4 dl-s bögrével mértem ki

1 bögre felkockázott vaj
1 bögre nádcukor
3 tojás
1 cs. vaníliás cukor
2 bögre finomliszt (fele lehet zabpehelyliszt is)
1 csipet só
2 citrom reszelt héja
2-3 tk levendulavirág, elmorzsolva

nádcukor a formázáshoz

A vajat darás állagúra keverem a cukorral, majd hozzáadom a tojásokat és habosra keverem. Az összes többi hozzávalót elvegyítem és beleöntöm a masszába. Egy kanállal jól elkeverem az egészet és diónyi - vagy inkább kicsit kisebb - golyókat formálok belőle. Eleinte nagyon ragacsos a tészta, de nem kell megijedni tőle, így lesz finom. A golyókat meghempergetem még cukorban és tepsire helyezem őket, de legalább 5-5 cm távolságra egymástól. Egy pohárral lelapítom a golyókat és mehet a sütőbe, kb. 13-14 perc alatt sülnek meg, 160 fokon. Ha kivesszük a tepsit, kicsit várjunk, mert eleinte nagyon puha a keksz, csak amikor kihűlt, akkor keményedik meg. 

levendulás.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr646418987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása