HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Mákos-marcipános-szilvás muffin

2014.07.29. 21:59 Holdtündér16

Szilva most is van, és bár még van egy pici a kelttésztás csodából, úgy döntöttem délután, összedobok valami gyors sütit. Egyrészt, mert ahogy a tegnap a facebookra kitett kép is mondja, "Baking makes me happy", vagyis "A sütés engem boldoggá tesz", és ma délután bizony extra adag boldogságra volt szükségem. Ahogy írtam már korábban is, nem feltétlenül a sütire, azt nem is kívántam...csak a sütés folyamatára, hogy kicsit lenyugtasson. Még ha épp csak egy muffin is, ami se perc alatt megvan, de a méricskélés, az illatok, így is jó hatással voltak rám :)
Volt még egy oka is a mai sütésnek... Elég fura ok, tudom. De elkezdtük árulni a házunkat, és ma estére vártuk az első érdeklődőket. Egy ismerősöm - talán kissé ironikusan?  - ezzel kapcsolatban olyasmit mondott, hogy "süssön valami sütit, aztán a finom illatok mindjárt még otthonosabbá varázsolják az egészet". Egy pillanatra ledermedtem de aztán rájöttem, hogy akár piszkálódásnak szánta, akár nem, ez igazán jó ötlet. És tényleg... nem tudatosan, de úgy jött ki, hogy amikor jöttek az érdeklődők, akkor kezdett aranyszínű lenni a muffin, akkor jöttek legjobban az illatok, és hát tényleg mindannyian megjegyezték :) Igaz, végül nem voltak komoly érdeklődők, de ez nem ezen múlt. 

Mint mondtam, a szilva adott volt. A mákot szintén pár napja kitaláltam már, hogy az lesz a következő párosítás. Aztán harmadiknak valahogy bevillant a marcipán. És, ha még nem lenne elég az újításokból, fele arányban teljes őrlésű rozslisztet használtam, amit viszont ennél a verziónál többet lehet, hogy nem fogok, mert szerintem a rozs intenzív íze kicsit elnyomja a többi ízt. Hm. Majd kipróbálom máshogy is, de sima liszttel biztosan még jobban kiérződik minden. Azért persze, így is el fog fogyni mind, ebben biztos vagyok :)

Hozzávalók:

10 dkg finomliszt
10 dkg rétesliszt
8 dkg darált mák
1 cs. sütőpor
12,5 dkg nádcukor
2 tojás
2 dl tej
6 ek étolaj
6-7 szem szilva apróra kockázva, kis fahéjas cukorral megszórva
ízlés szerint 3-5 dkg marcipán, reszelve

Összekeverjük a liszteket a mákkal és a sütőporral. Egy keverőtálban a tojást, a cukrot és az étolajat kézi habverővel elkeverjük majd hozzáöntjük a tejet is. Hozzáadjuk a száraz alapanyagokat és jól elkeverjük. Mehet bele a felkockázott szilva és belereszeljük a marcipánt is. Ha túl lágy lenne a marcipán, akkor 10-15 percre tegyük be a fagyasztóba a felhasználás előtt. 
Mehet a massza a muffinformába, majd a 200 fokos sütőbe, kb. 16-18 percre. 
Képem most sajna nincs... remélem azért így is jó  ;-)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr216557873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása