HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Sacher torta - avagy túllépni a saját árnyékomon...

2014.05.19. 13:39 Holdtündér16

Először az alcím szorul magyarázatra... Szeretek tortát sütni, családon belül szoktam is szinte minden alkalomra, de a díszítés az messze nem az erősségem, és rendelésre még soha nem is készítettem. Mostanáig. De most egyből bele a mélyvízbe, ugyanis egy gyenge pillanatomban igent mondtam kedves "padtársam" felvetésére, miszerint kislányának ötödik szülinapjára három emeletes csokitorta kellene... Aztán a csokitortából Sacher lett, mert az a kedvenc, én meg örültem, mert így legalább tutira masszív lesz és csak megoldom valahogy azt a díszítést :)

Kicsit kitérnék a Sacher torta eredetére is, mert bár nem egy bonyolult dolog, azért kicsit misztikus azáltal, hogy az eredeti receptet nagyon titkosan őrzik ma is a Hotel Sacher széfjében Bécsben.... Szóval, 1832-ben Metternich gróf szeretett volna egy különleges desszertet a vacsoraasztalra. Sajnos - vagy éppen szerencsére - a főszakács aznap szabadnapos volt, és így a 16 éves tanonc állt neki összedobni valamit. A torta ízlett mindenkinek, de különösebb figyelmet nem szenteltek neki. Franz Sacher évekkel később Bécsben nyitott üzletet fiaival, és legidősebb fia, Eduard akkor vette elő újra apja fiatalkori ötletét, amit még kicsit megvariált. Eduard 1876-ban nyitotta meg a Hotel Sachert, és itt kínálta először ezt az édességet.

Na de vissza az én tortámhoz. Mondom, maga a torta nagyon szimpla,tipikusan egyszerű és nagyszerű.

Hozzávalók (26cm tortaformához):

6 db tojás
14 dkg puha vaj
11 dkg porcukor
fél vaníliarúd kikapart belseje
13 dkg főzőcsoki vagy étcsoki
11dkg kristálycukor
14 dkg finomliszt
kb. 20 dkg sárgabaracklekvár 

Bevonóhoz:
20 dkg cukor
15 dkg főzőcsoki vagy étcsoki
1,25 dl víz


A tésztához a puha vajat, a porcukrot és a vaníliát turmixgéppel habosra keverjük, majd egyenként hozzáadjuk a tojássárgákat, és az egészet jó krémes állagúra keverjük. 
Közben a csokit gőz felett felolvasztjuk, és a liszttel együtt belekeverjük a tojássárgás krémbe. 
A tojásfehérjét kemény habbá verjük, majd lassan hozzáadjuk a kristálycukrot, és így is kihabosítjuk. 
Ahhoz, hogy lágy maradjon a tészta, előbb a habból egy keveset adjunk csak a tojássárgás masszába, jól keverjük el, még mixerrel, aztán a hab nagy részét már csak óvatosan, fakanállal forgassuk bele. 

Kivajazott tortaformába öntjük és 170 fokos sütőben kb. 50-60 percet sütjük úgy, hogy az első 10 percben ujjnyi résre nyitvahagyjuk a sütőt. Elvileg így elkerülhetjük, hogy a tészta teteje berepedezzen, de ha mégis, akkor azt könnyen ki lehet igazítani a végén. 

Ha kihűlt a torta, félbevágjuk, és a két lap között, valamint a torta tetejét és körbe szélét megkenjük a baracklekvárral. Nem kell sajnálni :)

A csokibevonathoz a vizet és a cukrot forraljuk össze, majd mikor kicsit visszahűlt, keverjük bele a csokit és amikor az egész már csak langyos, akkor vonjuk be vele a tortát.

Tipp:
Mivel én most marcipánnal vontam be, nem a hagyományos csokimázt tettem rá, mert így szerintem túl tömény lett volna, hanem helyette egy ganache-szerű bevonatot készítettem. Ehhez 1,5 dl habtejszínt felforraltam, beltördeltem 10 dkg étcsokit, és mikor visszahűlt, ezt kentem a tortára és erre jött a marcipán.

 Sacher_kicsi.png

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: marcipán csokis

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr346173098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása