HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Csokis-túrós meggytorta

2011.06.24. 14:25 Holdtündér16

 

Bevallom, ebben most van egy kis csalás. Mert ma benéztem a hűtőbe és találtam túrót, ami mindjárt lejár, meg - igen, még mindig - egy kis meggyet. Idő hiányában a fagyasztóból is előkaptam egy kis leveles tésztát és összedobtam egy nagyon gyors rétest. Viszont ez eszembe juttatta ezt a tortát, amit két éve ilyenkor sütöttem egy szülinaposnak és az akkori kezdetleges blogomban már össze is írtam a receptet. Most ezt másoltam át ide.

Bár a számomra kedves embereknek a szülinapjára mindig készülök egy-egy tortával, abszolút nem vagyok egy tortarajongó - főleg nem a megevés terén. A túlságosan habos-babos dolgokat egyáltalán nem szeretem, arról nem is beszélve, hogy ha a tészta és a töltelék sikerül is, a díszítés mindig komoly fejtörést okoz. Ettől pedig kimondottan féltem, mivel egyben kell az egészet megsütni. De azért ezt választottam, mert az ünnepelt szereti a gyümölcsös, túrós, joghurtos dolgokat és el akartam kerülni a sablonos megoldást. Mint utóbb kiderült, ezt nagyon jól tettem, mert más is készült és volt egy hagyományos gyümölcstorta és egy habos-babos epertorta is.
Lényeg a lényeg, hogy egészben kell az egészet kisütni - nyers tésztára rá a nyers krém, arra a gyümölcs, aztán egybe mehet az egész a sütőbe. Szóval eléggé zsákbamacska-gyanúsa dolog, hogy átsül e rendesen, főleg így elsőre. Az állaga szuper lett, az íze is - ez volt a legkevésbé édes torta a partin, annak ellenére, hogy hagyományos módon készítettem el.

Hozzávalók:

A tésztához:
15 dkg lágy margarin
3 tojás
14 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
20 dkg finomliszt
1 tk sütőpor
10 dkg étcsoki
1 csipet só

A krémhez:
10 dkg margarin
50 dkg túró
2 dl tejföl (20%-os)
1 cs vaníliapuding
3 tojás
12 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja

A tetejére:
50-60 dkg magozott meggy

A tésztához a margarint habosra keverem a cukorral, vaníliás cukorral és a sóval. Egyenként belekeverem a tojásokat, majd utána apránként a tejet és a lisztet (előtte a lisztben elegyítem a felaprított csokit és a sütőport). Margarinnal kikent tortaformába öntöm és várja a sorát, amíg elkészül a krém. Ehhez a margarint kikeverem a cukrokkal, egy másik edényben pedig a túrót a tejföllel jó krémesre, csomómentesre keverem (ehhez botmixert használtam, de eleve olyan túrót vettem, ami nem olyan szemcsés). A túrós részbe belekeverem a a tojásokat és a citromhéjat, majd a pudingport úgy, hogy néhány kanálnyit kemerek és egy kis tálkában elkeverem benne a port, majd vissza az egészet a túrós masszába. A végén összedolgozom a margarinos résszel és mehet rá a még nyers tésztára, a tortaformába. Erre szórom jó sűrűn a meggyet és mehet is a sütőbe - sima alul-felül sütős fokozaton majdnem másfél órát sütöttem, 180 fokon. Ez lett belőle, finom és nem is annyira csúnyácska, hozzám képest.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr463011442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása