HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Meggyes-puncsos alagút

2011.06.24. 13:37 Holdtündér16

Mint említettem, jó sok meggyet szedtünk. Miután elkészült a lekvár, jutott bőven a fagyasztóba és kisült egy gyors süti, beindult a fantáziám. Már csak azért is, mert hétvégén a szomszédban jártunk és vettünk osztrák puncsos fánkot, és mert készültem látogatóba a munkahelyemre, és még azért is, mert igazi, extra friss házi tojásból akartam piskótát sütni.
Na nem azért, eddig is láttam ám már falusi házi tojást, pláne gyerekkoromban, amikor volt, hogy én szedtem ki a "tikok" alól.... De pont ez a gyerekkori hangulata már jó régóta nem volt meg a dolognak. Amíg aztán ki nem derült, hogy a szomszéd utcában egy jó fej, fiatal család a hátsó kertben nem csak, hogy tart tyúkokat, de annyit tojnak, hogy még tud is adni belőle. Szombaton úgy hoztam el a tojásokat, hogy a nagy része mind aznapi volt, szinte még langyos! 
Így aztán jöhetett a piskóta. Ami egyrészt a legegyszerűbb tészta, azt mondják. Másrészt, sokunkban millió kérdés vetődik fel vele kapcsolatban. Általában azt hallom: miért nem olyan könnyed az én piskótám? Ezzel szemben nekem pont az szokott a bajom lenni, hogy túl könnyed. Úgy értem, legyen csak könnyed, de attól még legyen benne egy kis tömörség is.
Mint a legtöbben, nagymamámtól és anyukámtól én is úgy tanultam a piskóta készítését, hogy ahány tojás, annyi kanál liszt és cukor. A kölcsönkapott "Cukrászati alapismeretek"-ben pedig az áll, hogy tojásonként 2 dkg. Néhol keményítőt is tesznek bele a liszt egy része helyett. Hát én bizony most szépen nekiálltam kiméregetni: egy evőkanál liszt valóban nagyjából 2 dkg, de csak nagyjából, így ha 6-8-10 tojással sütünk, már adódhat különbség. Nekem talán ezért tűnt néha túl könnyednek, mert kicsivel kevesebbre jött ki, gondolom.
100 szónak is egy a vége, végre sütöttem egy jó kis piskótát és kreáltam belőle egy puncsos sütit, ami kivétel nélkül mindenkinek ízlett, bár legközelebb talán még jobban sikerül. Sajnos nem fotóztam le, pedig ez tényleg jól nézett ki!

Hozzávalók:
9 db tojás
18 dkg cukor
14 dkg liszt
4 dkg étkezési keményítő

1,5 ek kakaópor
20-25 dkg magozott meggy
kevés tej
ízlés szerint rum és fahéj
puncsos cukormáz

A piskótatésztát a szokásos módon kikevertem és három részben, három vékony lapot sütöttem belőle. Az elsővel kibéleltem az őzgerinc formát, a másodikból kivágtam a forma, vagyis a süti alját. A harmadik tepsi és az összes maradék szétmorzsolva ment egy tálba, ebből lett a töltelék. Icipici tejet öntöttem rá, majd a meggyet összeturmixoltam úgy, hogy kissé darabos maradjon és ezt is belekevertem. Jöhetett hozzá a kakaó, fahéj és a rum. Megmondom őszintén, nem tökéletes a recept, mert ugye a töltelék az variálható, nem mindig egyformán sikerül, ki kell tapasztalni, hogy ne legyen se túl száraz, se túl "cuppogós". Mindenesetre ezt a puncsos tölteléket töltöttem az őzgerinc formába, majd rányomkodtam a piskótalapot. Kb. 2 órát pihentettem a hűtőben, majd kiborítottam és bevontam a - ciki vagy nem, én most tutira akartam menni - 2 csomag bolti cukormázzal. Este készült el, így másnap délelőttig is már kicsit össze tudott érni, de egy nap után még finomabb volt.



 

Szólj hozzá!

Címkék: meggyes

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr973011324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása