HTML

Sütifalva

Imádok sütni, de még sok tanulnivalóm akad. Így aztán igyekszem mindenféle régi és új receptet kipróbálni és tökéletesíteni. Gyerekkoromban az alapokat és a sütés örömét Nagymamámtól sajátítottam el, ezért amellett, hogy egészséges reform receptekkel és újdonságokkal próbálkozom, sütök régi, hagyományos dolgokat is, itt-ott kicsit megvariálva.

Friss topikok

  • Holdtündér16: @Andrass9: nagyon szívesen :) (2014.06.15. 13:48) Meggyes krémes - Hófehérke kedvence
  • Holdtündér16: @retard: Zabpehelyliszttel én fele-fele arányban szoktam, szerintem az a tuti :) Egyébként nyugodt... (2013.02.08. 14:23) Csokis keksz

Linkblog

Tepertős pogácsa

2013.01.21. 05:45 Holdtündér16



Én a tepertőt önmagában nem nagyon eszem, viszont ez a pogi évek óta visszatérő vendég nálunk. Egy adag pikk-pakk elfogy egy szombat este, pláne ha B és Zs jönnek :) Ezért én sokszor dupla adagban sütöm, így jut belőle a fagyasztóba is. Talán más kelt tésztánál már említettem: ugyanúgy megsütöm az összeset, majd alufóliába, zacskóba csomagolom és mehet a fagyasztóba. Amikor hirtelen beesik valaki, csak kikapom a fagyasztóból és alufóliástól irány a sütő: pár perc alatt frissen sült pékáru kerül az asztalra. 

Igazából, hivatalosan, azt kellene mondanom, hogy mindegy, milyen tepertőből készül. De akkor hazudnék. Mert sütöttem én már hentesnél vagy boltban vásárolt tepertőből is, de igazából akkor kattantunk rá a tepertős pogira, amikor a Feri-féle házi tepertőből csináltam. Picike, jól kinyomkodott, inkább barnás színű tepertő. Legalábbis mi ilyet kapunk, meg gyerekkoromból is ilyesmire emlékszem. Ezért azt javaslom, a hentesnél vagy a boltban próbáljátok meg levadászni ezt az apróbb szeműt, szerintem ebből sokkal finomabb :)

Volt, aki megkérdezte, hogy hol veszem a tepertőkrémet hozzá, vagy hogy készítem el - én nem csinálok a sütéshez krémet belőle - csak fogok egy nagykést és cakk-cakk-cakk, azzal is szinte krémesre, vagy legalábbis nagyon picikre lehet aprítani.

Hozzávalók:

50 dkg liszt
20-25 dkg tepertő
3 tojás sárgája (vagy 2 egész tojás)
1 pohár tejföl
1 cs. élesztő kevés tejben felfuttatva
2 tk só
ízlés szerint bors

pogi_hajtogatás.jpg

A felaprított tepertőt összekeverem a liszttel, sózom, borsozom. Hozzáadom a tojást és a tejfölt, elkezdem összegyúrni, majd a végén az élesztőt is és szép, egyenletes tésztát gyúrok belőle. Most jöhet a hajtogatás. Kinyújtom a tésztát, majd először az alsó és a felső részét hajtom vissza, aztán két oldalról is ráhajtok. Igazából, még gyerekkoromban ezt úgy tanultam a hajtogatott sajtos poginál, hogy ilyenkor 20 percet várni kell a két hajtogatás közt, de igazából ha nem várunk, csak 4-5-ször meghajtogatjuk ellenkező irányba, akkor is szép leveles lesz. A végén azért akkor is pihentessük kicsit!
Kinyújtjuk, megkenjük tojással, esetleg bevagdossuk és kiszaggatjuk. Légkeveréses sütőben kb. 180 fokon sütjük.

pogi.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: sós pogácsa bor/sörkorcsolya

A bejegyzés trackback címe:

https://sutifalva.blog.hu/api/trackback/id/tr715029937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása